2014年3月23日日曜日

コンデジでも30倍望遠・動画もAVCHD "Sony HX50V"〜Digital Camera/30 times telephoto&Movie recorded by AVCHD&MP4

 これまで使っていた約10年前のCanonのコンデジ(500万画素・3倍)が流石にふるくなってきました。
 (My digital camera that has been used about 10 years becomes old one.)
 特に超望遠機能が欲しかったので、コンデジとしては最大の30倍望遠のSony HX50Vは以前から注目してました。
 (Previously I was attention to Sony HX50V which has 30 times telephoto.)
 でもSonyのデジカメはなかなか値段が下がらないので、モデル・チェンジ時期まで待っていました。
   (But Digital Camera made by SONY's price does not go down easily, so I wait to Model change time.) 
 後継機種のHX60Vが3月7日に発売されましたが、機能的にそれほど違いがないため旧モデルとなったHX50Vを中古で購入してみました。
 (New model HX60V has sold at 7th/Mar, but the performance is same as before one, I decided to buy second handSony HX50V.)

 最大望遠にしたのが下の写真です。
(The maximum telephoto is a picture below)
30倍望遠がこのサイズの胴体に収納されてるのは凄いと思います。
(I think 30 times telephoto's housed in the body of this size is amazing.)

コチラの4枚の写真が全体像です。
(These 4 photos is the overall picture.)
色は黒もありましたが、チタンシルバーにしました。
(There was also a black color, but I was in titanium silver)




 30倍望遠のコンデジは、2月に新発売されたCanonのSX700HSという選択肢もありましたが、動画をMP4のほかにAVCHDでも記録できることが決め手となりSonyを購入しました。
   (The 30 times telephoto digital camera, there was the option of Canon SX700HS of which has been launched in February)
 PCにはMP4の方が操作し易いですが、画質はAVCHDの方が良いですね。
   (MP4 is easier for PC, but the AVCHD is good image quality.)


 コンデジではありますが、下の写真の右側のダイヤルで露出調整もできるのも嬉しい機能です。
   (Although it is compact camera, but can also adjust the exposure by the dial on the right side, is also nice feature.)

コチラがパッケージです。
(This is a Package.)



中古で購入したので、前オーナーさんが使っていたケースもついてきました。
(The case ex-owner was using before was also comes with.)
このケースの定価は4,700円もするのでちょっと得した気分です。
(I feel a bit gain profit,since the price of this case was 4,700 yen.)



0 件のコメント:

コメントを投稿