2014年2月28日金曜日

香港旅行に便利〜 Tourist SIM Card by PCCW @ HongKong

香港で利用したSimカードがコチラの「Tourist SIM Card 」です。
(When I visited to HongKong, I used this 「Tourist SIM Card 」for connecting internet.)


 これは、香港政府観光局と現地のキャリアであるPCCWがコラボして旅行者向けに発売したものです。
  (This sim card is made by HongKong tourist office and PCCW for the visiter,)

 5日間/1.5GB 69HK$と 8日間/5GB 96HK$の二種類があります。
  (There are two type sim, 5days/1.5GB 69HK$and 8days /5GB 96HK$.)
 香港最大ネットワークのPCCWのWi-Fiの利用が無料、香港内の通話も無料です。
  (You can also use PCCW Fi-Wi HongKong No.1 network and toll free in HongKong.)
 香港の中心部には多数設置されているPCCWの公衆電話はWi-Fiスポットでもあるので、このWi-Fiが使えるのは非常に便利でした。
  (There are so many PCCW public phone box where are also Wi-Fi spot in the  center area of HongKong, it is very convenient for visiter to use these spots.)

 今回は3日間の滞在のため、コチラの5日間/1.5GB 69HK$を購入しました。
  (This time stay was only 3days, so I bought this 5days/1.5GB 69HK$.)
 ちょっとしたネットの調べ物、メールチェック、GoogleMap利用程度でしたので、1.5GBでも十分足りました。
  (1.5GB was enough for serching the web, email and GoogleMap.)


 このSimはPCCWのショップやセブン-イレブンなどで購入できまるほか、スターフェリー乗り場にある観光案内所でも購入できます。
   (You can buy this sim card at PCCW shop, Seven Eleven and HongKong tourist office located near Star Ferry stand.)
 私は観光案内所で購入し、設定もしていただきました。
   (I bought this sim card at HongKong tourist office and asked the stuff to set up.)
 でも、案内書のスタッフはあまり慣れていない様子だったので、PCCWで購入して設定してもらった方がよかったかもしれません。
   (But the stuff didn't get used to set up, I recomend you to buy PCCW shop.)


速度は個人的には特に遅いとは感じませんでした。
(I feel this sim speed not so late.)
 私は日本でもMVNOの3G回線を使っているので、LTEを使われている方は遅いと感じるかもしれませんが。
   (But if you use LTE, you feel this sim is late.)



中には携帯端末100HK$割引のクーポンも入ってました。
(There is also 100HK$ discount coupon for buying cellphone.)
 香港は携帯電話天国なので、旺角などの電脳街で携帯を購入した方がやすかもしれませんが。
   (HongKong is cellphone paradise, it would be cheeper buy it at MongKok where is electric city in HongKong.)


 香港・九龍エリアの携帯ショップを覗いてみましたが、中国本土のチャイナ・モバイルのショップに人が群がっているのが印象的でした。
   (I visited cellphone shop in Kowloon, HongKong, it is impressive for me that so many people gathering "China Mobile" shop.)



0 件のコメント:

コメントを投稿