2015年5月17日日曜日

Excellent compatibility !! Hong Kong Tourist sim with Sim free terminal〜Simフリー端末との相性抜群!!香港ツーリストsim 2015版を購入してみました!!

 約1年前に香港に渡航したときに利用した香港ツーリストsim、今回の香港旅行でも購入してみました。
(Hong Kong Tourist sim, I tried to buy at this time of the Hong Kong trip.)

前回は尖沙咀の観光案内所で入手しましたが、今回は空港ですぐ入手出来ました。
(Although the last time was available at the tourist office in Tsim Sha Tsui, this time was soon able to get at the airport.)
 入国・税関審査ゲートを出て右側に曲がると「1010」のショップがあるので、そこで購入できます。
(Since the turn to the right and out of the entry and customs examination gate there is a shop of "1010", where you can purchase.)
セットアップも端末を英語表示にしておけば、店員さんがすべて実施してくれました。
入店からネット接続まで約20分程度であっと言う間でした。
(If setup also Oke to the terminal to English display, clerk gave me to implement all.It was while you say that was about about 20 minutes from visiting until the net connection.)

前回購入したときは、3Gのsimしかありませんでしたが、今回はLTEのsimも選択できました。LTEに対応したこともあり、お値段は少々値上がりしてました。
(When you buy last time, but there was only the 3G sim, this time you can also select LTE of sim. Sometimes corresponding to the LTE, price has been a little rise.)

 香港ツーリストsimの情報は「香港 sim」でググれば香港政府観光局の公式サイト内で見つけることができます。
(Information of the Hong Kong Tourist sim you can find in the official site of the googled Re if Hong Kong Tourism Board in the "Hong Kong sim".)
 ただ、詳細な情報は英語版のサイトに飛ばないといけないので、日本語サイトにももう少し情報を載せてくれると便利ですね。
 次回以降、実際の接続スピードなど使用感をご報告したいと思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿