2014年10月14日火曜日

Looking for the autumn leaves週末の紅葉狩り by OLYMPUS XZ-1

先週末は朝の散歩を兼ねて、紅葉狩りにOlympus XZ-1と近くの公園を訪れました。
(A morning walk, in search of fall foliage, I visited a nearby park along with the Olympus XZ-1.)

空を見上げると朝の太陽が紅葉を照らしていました。
(Looking up the sky,the morning sun had lit the foliage.)

 下を見ると足元は落ち葉が敷き詰められていました。
(Fallen leaves had been spread all over the feet If you look at the ground.)

Olympusといえば「アートフィルター」ということで、フィルターで遊んでみました。
コチラは「ポップ・アート」、色がより鮮やかにでます。
(Filter "Pop Art", color will appear more vivid here.)

コチラは「ドラマチック・トーン」、同じ木でもちょっと面白い雰囲気になります。
(ere is an interesting little atmosphere "Dramatic Tone", even in the same tree.)

コチラは、スーパー・マクロで撮影してみました。
(Here, I tried to shoot super macro.)

スーパー・マクロだと、朝日と相まって落葉の葉脈まで綺麗に写ってます。
(In super macro, veins of deciduous to have been reflected in the clean.)

XZ-1は、いわゆる高級コンデジの走りですが、なかなかの描写力です。

0 件のコメント:

コメントを投稿